• januarijanuari
  • februarifebruari
  • maartmaart
  • aprilapril
  • meimei
  • junijuni
  • julijuli
  • augustusaugustus
  • septemberseptember
  • oktoberoktober
  • novembernovember
  • decemberdecember

Juniorlijn in nieuwe huisstijl

De in 2010 geïntroduceerde nieuwe huisstijl van het Van Gogh Museum kreeg een aanvullende juniorlijn. Deze speciale lijn is er voor de communicatie met kinderen, jongeren en hun intermediairs, zoals docenten en familieleden.

Ook de juniorlijn is geïnspireerd op de typerende penseelstreek van Vincent van Gogh, maar heeft voor de jonge doelgroep een eigen variant. De juniorlijn is net als de Van Gogh Museum-huisstijl ontworpen door Koeweiden Postma. Het educatieve programma wordt steviger en herkenbaarder neergezet met de juniorpenseelstreek en het eigen beeldgebruik. In beeld ligt de nadruk op fotografie met kinderen in de hoofdrol, om zo de kinderen uit te nodigen zelf ook mee te doen.

De geïntroduceerde juniorlijn is toegepast op educatieve en communicatiemiddelen, de producten voor kinderen in de Museumwinkel en op Van Gogh Museum-publicaties voor kinderen en jongeren.